La literatura como herramienta para la enseñanza de derechos humanos
DOI :
https://doi.org/10.31207/colloquia.v5i0.66Mots-clés :
derechos humanos, literatura, discurso, Kundera, estudiantes/alumnosRésumé
El presente documento expone la utilización de la literatura como una herramienta para la enseñanza de los derechos humanos a nivel de pregrado. A partir del texto “La Inmortalidad” de Milan Kundera, se pretende que los alumnos cuestionen la problemática del discurso de los derechos humanos como uno de los desafíos más importantes en las discusiones actuales en materia de derechos fundamentales.Références
Ávila Santamaría, R. (2016). La utopía en el constitucionalismo andino. Universidad del País Vasco.
Balseca, F. (12 de diciembre de 2014). La literatura y los DDHH. Diario El Universo.
Cotrázar, J. (1994). Realidad y literatura en América Latina. Madrid: Alfaguara.
Gramsci, A. (1987). Educación y Sociedad. Lima: Tarea.
Kundera, M. (1989). La inmortalidad. España: Tusquets Editores.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
© David Castillo Aguirre 2019

Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Authors publishing in our Journal comply to the following terms:
1. Authors keep their work's copyrights, but they guarantee Colloquia to be the first publisher of their papers. They grant the Journal with a Creative Commons Attribution License, under which their work can be shared with the condition that it is appropriately cited.
2. Authors can establish further clauses for non-exclusive distribution, such as publication on a separate book or placing in an institutional data-base. Nevertheless, a note should be always added to explain that the paper was originally published in Colloquia.
This Journal utilizes the LOCKSS system to create a file distributed among participating libraries, allowing these libraries to create permanent archives of the Journal for purposes of preservation and restoration. More information...