Readers and Daily Habits: Variations in Trends of Reading Printed Media.

Authors

  • Ruben Aroca

DOI:

https://doi.org/10.31207/colloquia.v7i0.88

Keywords:

print, media, reading trends

Abstract

Since the beginning of this century, trends in both the reading of newspapers of daily circulation, and the television rating, have changed significantly. The combined action of the growth of the population segments with average level of consumption, on the one hand, and the access to fixed or portable Internet services, on the other, have modified the structure of participation in the journalist sector.

References

Agencia de Regulación de Telecomunicaciones - Arcotel. (19 de Octubre de 2018). Agencia de Regulación de Telecomunicaciones - Arcotel. Obtenido de Estadísticas de telecomunicaciones: http://www.arcotel.gob.ec/estadisticas-de-telecomunicaciones

Asamblea Nacional del Ecuador. (22 de Noviembre de 2009). Constitución de la República del Ecuador. Constitución de la República del Ecuador. Quito, Pichincha: Registro Oficial.

Bennett S., M. K. (2008). The ‘digital natives’ debate: A critical review of the evidence. British Journal of Educational Technology, Volume 39, Issue 5,, 775–786.

Berstein, B. (2003). Clases Sociales, Lenguaje y Socialización. Recuperado el 12 de agosto de 2010, de http://www.infoamerica.org/

Damratoski, K. F. (2011). An investigation into alternative television viewership habits of College Students. Journal of Applied Business Research, 27 (1), 69-76.

Geertz, C. (2003). La interpretación de las culturas (Duodécima ed.). Barcelona: Gedisa.

Instituto Nacional de Estadísticas y Censos. (26 de Agosto de 2017). Población y Demografía. Obtenido de Instituto Nacional de Estadísticas y Censos: http://www.ecuadorencifras.gob.ec/censo-de-poblacion-y-vivienda/

Internet Worldstats. (11 de Abril de 2013). Internet World Stats. Obtenido de Internet World Stats: www.internetworldstats.com

Kantar Media Research. (2013). Informe de Lectoría. Guayaquil: Kantar Media Research.

Llorente, J. (2013). Panorama de la prensa latinoamericana: el boom antes de afrontar el desafío de Internet. Madrid: Llorente & Cuenca.

Svensson, M. L. (27 de Febrero de 2013). The Survey Bay. Obtenido de www.thesurveybay.com

Published

2020-12-17